Persondatapolitik

Dataansvarlig

Hardt Advokat ApS er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores klienter og samarbejdspartnere. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Hardt Advokat ApS

Vestergade 90, 1. sal, 5000 Odense C

CVR-nr.: 44691477

Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via rasmus@hardt.dk

Indsamling af oplysninger

Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.

Besøg på hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i afsnittet nederst om cookies.

Kommunikation med potentielle kunder

Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:

  • Kontaktformular
  • Email
  • Telefon

Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.

Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer samt oplysninger om den problemstilling henvendelsen vedrørte.

Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.

Hardt Advokat ApS sletter vores kommunikation med dig inden 30 dage efter du måtte have besluttet, at du ikke ønsker vores ydelser.

Skulle der skønnes behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.

Klienter

Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt.

Hardt Advokat ApS indsamler og anvender personoplysninger, der er nødvendige for at kunne varetage opgaven som advokat for vores klienter, uanset om det sker efter aftale med klienten eller anmodning fra domstolene.

Oplysningerne omfatter almindelige kontaktoplysninger om klienten herunder navn, adresse, mail, og mobilnummer. Herudover personnummer (CPR). CPR behandles som en fortrolig oplysning.

Hardt Advokat ApS behandler normalt ikke “følsomme oplysninger” medmindre disse er indeholdt i materiale modtaget fra myndigheder i konkrete sager. Hardt Advokater ApS modtager i straffesager – oplysninger om strafbare forhold. Oplysningerne vil omfatte, straffesagens rapporter, kopi af beviser, som fx videoer eller billeder, domme, retsbøger mv.. Oplysningerne modtages normalt fra politiet, retten eller en tidligere forsvarer – enten som papirdokumenter, digitalt eller begge dele.

Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b samt ved “følsomme personoplysninger” eller CPR-numre med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 9(2)(f) og databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 3 idet håndhævelsen eller beskyttelsen af retskrav, betyder at opbevaringen er en legitim interesse, der går forud for dine interesser og grundlæggende rettigheder. 

 

Bogføring

Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.

Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.

Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet. 

Jobansøgninger

Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed. 

Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f. 

Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil HR med det samme vurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match. 

Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.

Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/elleransættes til jobbet, så vil vi give dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse. 

Databehandlere

Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.

Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.

Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.

Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.

Videregivelse af personoplysninger 

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, se dog afsnittet herunder om cookies.

Sagsakter for straffesager vil dog blive videregivet til anden forsvarer, såfremt anden advokatbeskikkes, fx efter begæring fra klienten.

Profilering og automatiserede afgørelser

Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.

Tredjelandeoverførsler

Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS. 

I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.

Behandlingssikkerhed

Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger. 

Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.

En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne. 

De registreredes rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Tilbagetrækning af samtykke

Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage. 

Sletning af personoplysninger

Persondata vil blive slettet, når opbevaring af data ikke længere er nødvendig eller relevant for det formål, som oplysningerne blev indsamlet til.

Personoplysninger kan blive opbevaret, af regnskabsmæssige hensyn, skattehensyn eller andre pligter i op til 10 år, såfremt der er behov herfor. Dog slettes oplysninger som udgangspunkt senest 5 år sagens afslutning.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, Hardt Advokat ApS behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Vi vil generelt opfordre dig til at læse mere om GDPR, så du er opdateret på reglerne.

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, som er er tekstfiler, som generes af din computer, mobil el. og gemmes på denne. Det sker med det formål at websitet kan genkende computeren, huske indstillinger, statistik og målrette annoncer. Cookies indeholder ikke virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Såfremt du sletter eller blokerer cookies kan annoncer ikke gøres så relevante for dig og de kan optræde hyppigere. Det er ligeledes muligt, at websitet ikke vil fungerer optimalt og at der vil være indhold, du ikke kan få adgang til.